چگونه الگوریتم هوش مصنوعی چهره ها را بازسازی می کند؟

محمدرضا جنگی اشکنانی

محمدرضا جنگی اشکنانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

چگونه الگوریتم هوش مصنوعی چهره ها را بازسازی می کند؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیپ فیک یا جعل عمیق یک تکنیک برای تغییر تصویر یا صدای انسان با استفاده از هوش مصنوعی است. با این تکنیک، می‌توان تصاویر و ویدیوهای جعلی اما واقع‌گرایانه از افراد مشهور، سیاست‌مداران، یا هرکس دیگری ایجاد کرد. برای مثال، می‌توان چهره یا صدای یک سلبریتی را بر

الگوریتم بازسازی چهره با هوش مصنوعی

دیپ فیک یا جعل عمیق یک تکنیک برای تغییر تصویر یا صدای انسان با استفاده از هوش مصنوعی است. با این تکنیک، می‌توان تصاویر و ویدیوهای جعلی اما واقع‌گرایانه از افراد مشهور، سیاست‌مداران، یا هرکس دیگری ایجاد کرد. برای مثال، می‌توان چهره یا صدای یک سلبریتی را بر روی بدن یک بازیگر قرار داد، یا می‌توان کلمات یا حرکات یک سخنران را تغییر داد تا به نظر برسد که آن فرد چیزهای دیگری گفته است. این تکنولوژی از چندین روش هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما رایج‌ترین مدل برای بازسازی چهره با هوش مصنوعی شبکه مولد تخاصمی است.

همه چیز از مقاله جذاب یان گودفلو از شاگردان جفری هینتون (پدرخوانده یادگیری عمیق) شروع شد. در این روش، دو شبکه عصبی با هم رقابت می‌کنند: یک شبکه مولد که سعی می‌کند تصاویر جعلی تولید کند و یک شبکه تمایز‌دهنده که سعی می‌کند تصاویر جعلی را از واقعی تشخیص دهد. با این کار، شبکه مولد به مرور زمان بهتر و قابل اعتمادتر می‌شود و شبکه تمایز‌دهنده نمی‌تواند حقیقت را تشخیص دهد. این تکنولوژی در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت پیدا کرده و همچنان در حال ارتقاء و بهبود است.

افراد با کمک ابزارهای هوش مصنوعی، اقدام به شناخت زوایا و حرکت های صورت فرد و انطباق تصاویر جدیدی بر روی تصاویر قبلی از طریق الگوی رمزگذاری اقدام می کنند. در مجموع فناوری زیباسازی چهره با هوش مصنوعی یکی از پیجیده ترین فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی بوده و اشخاص با آشنایی با نحوه ویرایش عکس صورت با هوش مصنوعی می توانند از این قابلیت بهره ببرند.

قابلیت تغییر چهره با هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی را در شبکه های اجتماعی و وبسایت های مختلف پیدا نموده و کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند نسبت به تولید محتوای تصویری و ویدیویی جذابی برای مخاطبان خود اقدام نموده و نسبت به دریافت مخاطبین بیشتر و ارتقای کسب و کار خود اقدام کنند.

 

منبع سایت پارس اینفوتک


دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت ‌گذاری شده‌اند *

* میزان رضایت :

در حال بارگذاری